En de meest gestelde vraag aan mij is....

28 September 2018

Nieuwe klanten vinden mij doorgaans na wat zoekwerk via Google. Via een appje of telefoontje maken we dan de eerste afspraak. Na wat heen en weer geapp over hoe en wat is het laatste berichtje vaak iets in de trant van: Het is voor mij de eerste keer en ik vind het best wel eng!  Sussend schrijf ik terug dat het allemaal wel goed komt.

Bij het uitkleden voor een wax zie je soms al dat mensen wat van slag raken. Voor een Boyzilian wax trekken mannen bijvoorbeeld ook hun sokken uit. Of strippen ze helemaal. Soms ben ik op tijd om bij te sturen, maar soms ook niet. Het zijn de zenuwen, zie je. Bij iedere first timer leg ik geduldig uit wat er gaat gebeuren. Zou ik dat niet doen, dan kan het zo maar zijn dat iemand zich zo overvallen voelt van de behandeling, dat hij of zij besluit zich nooit meer te laten waxen. Gewoon van de schrik. En dat kunnen we niet hebben hè, bad for business. De eerste keer praat ik iemand er doorheen en écht, iedereen kan het volbrengen.

Ik heb een speciale ademtechniek die supergoed helpt om de pijn te verminderen. Die leer ik iedereen gelijk aan. In het begin is het even zoeken naar hoe we de techniek samen goed timen, maar na een tweede of derde sessie zie je dat de klant en ik al aardig op elkaar ingespeeld raken. De zenuwen zijn over en mijn klant en ik kletsen er lustig op los. Voor we het weten is de klus geklaard en hebben we hard gelachen.

Even terug naar de eerste ontmoeting met een nieuwe klant... Tijdens de kennismaking wisselen we vaak wat algemene dingen uit. Waar kom je vandaan? Wat doe je? Je kent dat soort vragen wel. Zo halverwege de wax stellen de meesten dan eindelijk de vraag die ze waarschijnlijk al in gedachten hadden toen ze de afspraak maakten... Zeg Ingrid, hoe ben je hier zo toe gekomen om dit te gaan doen?

(Tja, denk ik dan... het is diep, donker werke en iemand moet het doen...) Ik kan dan nooit mijn lachen houden, want het antwoord is een beetje gek. De waarheid is dat ik het serieus niet meer weet. Ik zou bij hoog en bij laag zweren dat mijn dochter mij dit idee heeft ingefluisterd. Zij woonde indertijd in Amsterdam waar waxen al heel gewoon was. In Breda was er nog niet veel te beleven op dat moment. Zij zegt echter dat ik er zelf mee gekomen ben. Het is niet meer te achterhalen, vrees ik. Maar we lachen wat om het gekke verhaal. Lachen met een nieuwe klant maakt dat de spanning verdwijnt. Een wax ondergaan is dan echt een stuk makkelijker. Veel lachen tijdens mijn werk maakt dan ook dat ik elke dag met plezier mijn werk doe. Met nieuwe klanten én met mijn zeer gewaardeerde vaste klanten van wie ik echt heel veel houd.

 

Ik ben Ingrid Sarsanszky. Entrepreneur met een hang naar authenticiteit, vrijheid, creativiteit, spiritualiteit en met veel liefde voor mijn medemens. Energieke duizendpoot die vindt dat je alles mag doen wat je leuk vindt. Waxtechnician en waxtrainster bij Wax & Go Studio, masseur, hypnotherapeut, blogger, skincare freak... en nog zo wat van die dingen.